Friday, January 12, 2018

Group Whatsapp untuk yang lulus temuduga PTPO N19

Memandang ke-excite-an lulus temuduga PTPO haritu masih menyala-nyala, saya nk share bahawasanya ada pihak yg bagus dah meng-create satu group whatsapp utk calon2 yg berjaya. Bukan Cik Gayah yg create group tu sbb Cik Gayah nk ngantor link invitation pun tak reti hahah!

Ini link invitation group whatsapp tu : https://chat.whatsapp.com/D3kdAr5MJYU75iLzfDaZCh

Saya harap calon2 PTPO N19 yg berjaya, kot-kot la korang ada terbaca entry ni, maila kita berkumpul dalam whatsapp group tu. Kalau ikut statistik, 601 orang calon berjaya. Tapi yg berjaya dikumpul dlm group tu baru 97 orang. Kenapa nak kena ada group ni? Sebab.. kat group ni kita saling bertukar info penting pasal next step lepas dah tahu result haritu. Selain tu, boleh saling tahu mana yg senegeri. InshaaAllah group ni beneficial utk calon2 yg berjaya.





Setakat ni, beberapa info penting yg saya peroleh dari group tu ialah :

1. Calon yg berjaya (setelah semak keputusan kat website SPA), kena tunggu surat tawaran yang akan dihantar ke alamat rumah. Rumah mana? Alamat rumah yg korang letak kt website SPA.

2. Surat tawaran dikeluarkan oleh pihak SPA, tetapi urusan pos pos ni dilakukan oleh pihak JPA. So kalau nak follow up pape boleh call JPA bahagian pengambilan. 03-88854129.

3. Surat tawaran dijangka sampai ke alamat calon berjaya dalam tempoh 1 bulan dari tarikh result interview keluar kt website. Result keluar haritu 8 Jan 2018, so inshaaAllah paling lewat 8 Feb 2018 calon berjaya sepatutnya dah terima surat tawaran tu. Kalau lepas dari tarikh 8 Feb 2018, silakan call JPA dan tanya status surat korang.


Last but not least, rugi tau tak join group whatsapp tu! 😉









5 comments:

  1. saya dah klik link tu, tapi kenapa 8 org je eh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya salah bg link rupanya. Terima kasih inform saya. Tu saya dah betulkan link :
      https://chat.whatsapp.com/D3kdAr5MJYU75iLzfDaZCh

      Delete
  2. Salam, saya simpanan lantikan tapi nak join group boleh ke? Manalah tau kalau ada apa-apa info mengenai pergerakan nombor terkini untuk 1500 calon simpanan tu. Sebab kalau call SPA pasal hal ni, dia akan jawab nombor terkini tu adalah rahsia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum .. sya pun calon simpanan ptpo .. ade ape2 progress x ?

      Delete
  3. salam sis, kalau dah mohon kt spa, saya perlu call spa ke untuk borang permohonan saya?

    ReplyDelete