Tuesday, October 2, 2018

PERSEDIAAN TEMUDUGA SPA : Resume

Saya terima BANYAAAAAAAAAAAAKKK sangat email bertanya tentang temuduga SPA. Saya tak terjawab semua email. Saya akan cuba buat entry berkaitan PERSEDIAAN TEMUDUGA SPA satu per satu. Sebelum tu, ni hot list pertanyaan dalam email yg saya terima.


Macam mana nak buat resume?
Dalam resume nak tulis apa?
Nak susun dokumen dan sijil macam mana?
Nak tips interview boleh?
Ada group whatsapp?


So utk first entry PERSEDIAAN TEMUDUGA SPA ni, saya decide nak share mcm mana nk buat resume.

Sebelum tu, email jemputan temuduga yg korang terima pun mesti dapat email lebih kurang camni kan? Tu tengok kt perkara 4 apa dia kata? 


Anda dikehendaki membawa 'resume' bergambar yang ringkas dan padat mengandungi maklumat berikut:
  a. Nama;
  b. Nombor Kad Pengenalan;
  c. Sumbangan; dan
  d. Kebolehan istimewa

So pada siapa yg bertanya - mcm mana nak buat resume, dalam resume nak tulis apa.. ha tu darlingss sebenarnya dlm email yg korang terima tu dah ada maklumat lengkap dah pun. Tapi takpelah sebab ada yg first time katanya nk menghadapi temuduga so nervous melampau sampai cannot brain at all how to make a resume, meh ye akak kongsi kan cara akak buat resume dulu. Tapi awas ya.. ini cara akak. Ini bukan cara yg terpaling betul tepat pasti lulus interview. Tidak ya adik2. Ini hanya perkongsian ikhlas dari pengalaman akak sendiri.



Simple gila!?
Ye, memang simple dan ringkas. Satu page je dah cukup. Again, saya nak ingatkan bahawa saya sekadar berkongsi apa yg saya buat utk interview saya dulu. Tak semestinya apa yg saya buat ni adalah terpaling tepat atau betul ye adik2.

Next entry saya cuba share kan tips pulak k. Semoga ada kelapangan masa nak buat entry tu sebelum tarikh interview korang hehe.












11 comments:

  1. Assalam, nk tnye awk dh dpt ke job PT ni? Sbb saya sekali interview time ni tp sy interview kt SPA jln chenderasari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. https://haihayahai.blogspot.com/2018/01/keputusan-temu-duga-bagi-jawatan.html

      Delete
  2. Assalamualaikum kak. Nak tanya. Jawatan ni untuk SPM kan. Tapi dalam surat tu dia mintak Diploma. Nak masukkan skali ke sijil Dip kita tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam Aqeela.
      tgk note (p/s) akak kt post ni:
      http://haihayahai.blogspot.com/2017/11/soalan-temuduga-jawatan-pembantu-tadbir.html?showComment=1565848795748&m=1#c3473944409004506769

      sori xdpt reply pjg2 at the moment dear

      Delete
    2. okay kak. terima kasih banyak ye. :) doakan saya untuk iv 21/8 ni.. huhu

      Delete
  3. aqeela boleh tak pm saya sbb saya nak tahu pengalaman awak punya iv

    ReplyDelete
  4. aqeela boleh tak pm saya sbb saya nak tahu pengalaman awak punya iv

    ReplyDelete
  5. Assalam kak, yg bab koku,bahasa kemahiran tu nak letak ke x ya.. saya iv 19hb.. masih mencari² info iv kerajaan ni

    ReplyDelete
  6. hi mau tnya , napa dlm email saya dibagitau bawa resume?

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum akak. Sy nak tnya, salinan sijil tu kena dapat pengesahan ke?

    ReplyDelete
  8. Hi kak, nak tanya resume kena dalam bahasa melayu ja kah? Kalau english boleh tak

    ReplyDelete