Tuesday, January 3, 2017

Azam?


DAH 2017!!!


Saya tak pernah ada azam spesifik utk tahun baru. Simply sebab tak pernah berjaya fulfil the resolution so terus mcm ahh takyah la berazam bagai. Hanya akan memberi impact negative pd diri sendiri bila in the end of the year, kita realize yg kita tak dpt realisasikan apa yg diazamkan tu. People may easily say, hidup tanpa azam ibarat kapal belayar di lautan luas tanpa peta. Ewah ayat tahun baru penuh melankolik gitu. But I do have solid reasons on why I dont need to have a proper resolution when entering a new year (whichhhhh I strongly believe neither there is no point to write it here nor I need to let others understand all my pancaroba).

Anyhow, alhamdulillah my target in life utk get married before / by 30 yo, Allah kabulkan. Dan lebih Allah luaskan rezeki saya dgn lahirnya Affan. He such a miracle gift to me. Adanya Affan, menjadikan saya seorang ibu. Saya tak pernah terfikir saya mampu untuk menjaga dan menyayangi anyone like I cares and loves him. My loves towards Affan is beyond infinity. Ibu loves you so so much, nak.. :')



My next target in life are these :

Pergi umrah / haji dengan en.Ubi and Affan

Jadi fulltime ibu and isteri yg cantik sambil rumah pun cantik berkemas.



I know, the target is big. Tapi saya yakin, selagi saya usaha, sabar, dan terus menghajati target ni, Allah akan kurniakan cepat atau lambat. Someone shared a quote to me not so long time ago and saya sukakannya as it relates so much with my life.




Biar cepat atau lambat, asalkan laluan kita membawa kita ke destinasi yg diimpikan, itu sudah memadai buat saya :)


No comments:

Post a Comment