Thursday, January 5, 2017

Baby 6 bulan mandi swimming pool?

End of 2016 haritu en.Ubi bawa join berholiday kat Port Dickson dgn his family members. Dah mcm tradisi pulak sbb last 2 years pun we came here (same purposes, place, same room, same bed, same all same same hahah). Masa tu Affan still in my tummy :)

Spending time with ALL your family members are cool but I long for intimate and more quality holiday with just the 3 of us.. En.Ubi, Affan, & I. InshaaAllah the day will come and I wanted to enjoy it to the fullest.

Gambar x byk yg best sbb we just found out that Affan is scared of air laut. Maybe the wave's sound. Maybe the wave that hitting his tiny toes. Or maybe he memang takut air? No couldnt be... sbb kalau mandi kt rumah dia punya seronok tu smpi xnk keluar bilik air hokey..


Sepupu Affan. Sebaya. Nur Rawdah Medina


My last sunset in 2016
View dr balcony hotel #gambarbuatsyaratje

Looking back to gambar2 ni buat saya bersyukur for having en.Ubi yg sudi bertolak ansur dan faham dan sama2 nk yg terbaik utk anak kami, Affan. Days before kami pi PD ni saya dh discuss dgn en.Ubi yg kami taknak Affan main/mandi air in the pool. Air laut is ok but not the pool. Happen to be balik dr PD, kwn saya bgthu that her toddler (2yo) is suspected for rotavirus after mandi kt swimming pool tempat depa menginap. Na'uzubillahiminzalik.. dan semoga anak dia segera sembuh!

Saya hormat pilihan ibubapa lain yg membenarkan anak dorg main swimming pool but for me, Affan is just 6m+ & saya taknak japordize kesihatan dia dgn bg dia berendam sama kt tempat yg ada budak lain shishi or sneeze dlm tu. You never know! Even the pool guard kt situ advised me not to let my baby join in the pool sbb budak2 ada yg bawa pasir dr tepi laut, never wash themselves terus kecepuss masuk swimming pool tu. So hopefully we can imagine segala apa yg bergelumang dlm pool tu. Shishi, hingus, kahak, kutu, kelemumur, daki, pasir.. running to my baby's skin? Oh no never..

Affan inshaaAllah he have many more years to come. InshaaAllah he will one day akan sedia utk mandi public swimming pool (when his immune system inshaaAllah are all well developed and stronger). For now, biarlah kecap2 kaki kat air laut je dulu, ye nak..

Saya tahu I'm a little bit too kiasu but urmm uh-oh, I just wanted to protect my little one. I carried and protect him with my life for 8months before and he is now just 6months out of my tummy. So..



No comments:

Post a Comment