Monday, March 18, 2019

Here we goes NO.2!

Assalamualaikum.

Ok rasanya dah kena announce ni sbb mmg jenih lemau dah nak update blog. Dengan ini, saya mengumumkan... (drum roll.....)

SAYA MENGANDUNG ANAK KEDUA!

Alhamdulillah 😀
Alhamdulillah ðŸ˜€
Alhamdulillah ðŸ˜€

Hope that explains the ke-jarang-ness mengupdate blog. Hehe.

Her are SOME flashback on my pregnancy journey.


---

30 November 2018.
2nd UPT.



It feels sooo refreshing bila nk menulis tentang ni. Alhamdulillah. Im pregnant with our number 2 child! (yet to be official sbb blm gi klinik scan as of the moment i typed this)💕

This pregnancy, memang saya yg nak. I am 32yeras old this month/year, Affan pun almost hit 2y 6m by end of 2018 and bila adik dah lahir next year, Affan pun dah 3yo so inshaaAllah mmg saya mentally dh bersedia for second child.

Got to know that Im pregnant masa kandungan baru 3minggu camtu (based on my first day of last menstrual). Awal giler tahu ngandung, kan? So how I have been so far? 2 words - CEPAT LETIH.



24 December 2018.

Memang takde mood nak menulis. How I have been so far? 1 word - MALAS.

Malas bangun pagi.
Malas mandi.
Malas nak gi keje.
Malas nak buat keje.
Malas nak makan.
Malas nak jalan.
Malas nak duduk dalam kereta.
All M.A.L.A.S.



27 December 2018

MC. Sejak tahu pregnant, dh 3-4 hari kot MC. Mmg lembik lemah longlai nk gi ofis. Apart from that, dh 2-3 hari dilanda situasi keraaaap shishi. Lps shishi pulak perut jd senak. Seingat saya first pregnancy dulu mmg camni la jg yg saya hadapi. Masa pregnant kn Affan xde situation camni.

Alahan? Selain dari lembik tak larat bangun (tak lalu makan, so takde energy), saya asyik muntah angin. Ada a few times muntah mmg keluar food/air tp most of the time muntah angin jelah. Sbb makanan ape jer pun yg masuk dlm perut ni kan.. Pagi2, mmg tak boleh bangun dari katil. A yg siapkan Affan dari kejut dia bgn, dukung dia turun bawah, bg dia main-main kejap, mandikan, bg dia light breakfast, siapkan beg sekolah dia, iron baju sekolah dia, sampailah hantar Affan g sekolah.

In days yg saya MC, A akan singgah belikan saya some kuih or air dan hantar ke rumah. Then only he go to office. Alhamdulillah ya Allah sbb jodohkan saya dgn suami yg nak memahami keadaan isteri yg tgh mengandung. Selalu saya say sorry to A and cakap kt dia.. bukan saja2 buat lemah lembik badan mcmni.. Tp mmg nk lawan kan keadaan lesu ni pun tak mampu. Mujur dia faham and tak pernah judge me as saja2 mengada2 guna alasan mengandung utk berlesu-lesuan.



11 January 2019

Alhamdulillah dlm mggu ni, pagi dah boleh bangun and tlg A uruskan Affan. Tapiiii.. nak masuk Asar sampai la ke Isyak kepala saya akan pening pusing serba tak kena. Baring tak selesa, duduk tak selesa, makan tak kena, minum tak kena.



---

Ok takat tu je dulu. Hahah. Minggu lepas berkursus seminggu kat Sungai Petani. Mcm2 nak cerita ttg pengalaman berkursus time mengandung. InshaaAllah akan blog out jg ttg tu untuk kenang-kenangan sendiri.







1 comment: