Saturday, May 10, 2014

B bumped

Kat rumah, sorang-sorang. En.Ubi balik kampung (Meru je pun). So next dua tiga hari kena cari mkn sndiri. Pi mana2 pun sendiri. No dating. Independent mode activated. As you guys know, I, alhamdulillah dah get back to work. Honestly boss & colleagues tak bagi saya buat apapun lg kt office. Memang tgh makan gaji buta laa ni. Tp yg tak buat apa-apa tu lah yg buat saya lg letih & for sure, bored. Balik keje saya follow timing mcm biasa. Pukul 6pm baru gerak dari office. Hazabnya menghadap jam kt ampang park tu org kl je lah yg tahu :( As much as you guys hate it, me too. Masa tu lah segala bapak lori pasir lori tangki air semua nk ada atas jalan raya. Ke-stess-an saya pd jam kt ampang park tu telah bertukar jd ke-fobia-an last Friday. I accidentally bumped into a car :( That was my first experience ever! Mmg kecut perut tapi sbb sy tahu not the whole incident was my mistake. So saya tak panic sgt. Plus, I believe dgn sikap 'pemanduan berhemah' saya ni, saya dpt avoid tragic-er ending. Saya malas nk cerita in detail. Long story short, saya reverse kereta sedikit smntara tggu traffic light hijau & terkena org belakang. Yg org belakang ni tiba2 pecut dr arah kiri traffic sbb tu at first saya x nampak dia. Tak faham? Ye, mmg susah difahami. Yet, Alhamdulillah xde sikit pun kesan calar kt my car. Tp berdasarkan pengalaman (last year, org langgar dr sisi masa kt roundabout. Me was sitting at co-pilot. Pengalaman ni sgt membantu skrg), report police kena buat jg. And we have to make a report kt balai polis traffic within 24hours. I went to balai polis trafik kt ampang. Ampang Jaya to be precised. Cerita lebih kurang, pegawai kt situ advise me tak payah buat report dulu. Reason why: 1. Kalau kes bumped due to reverse, mmg kereta depan yg akan di deemed to be bersalah 2. Amount saman - rm300 So this is what yg pegawai tu nasihatkan saya: 1. Ambil contact number balai polis KL - sbb lokasi kejadian should be under polis KL not Ampang 2. Try to check with balai polis KL if ada report dibuat atas my car plate number 3. Check sampai 1 hour extra dr masa kejadian. Cth: incident happened at 7pm 9May. Check report frequently sampai pukul 8pm 10May 4. If ada, then only I have to go to balai polis KL & buat report 5. If takde, anggap je case close & kereta org tu pun ok je Saya check hari ni starts pukul 12tghri, 6ptg & 8mlm. Tiada report on my car plate number. Alhamdulillah. Alhamdulillah. What else should I say right? This incident buat saya lebih berhati2 memandu. Dahla skrg ni saya drive tak pernah lebih 100kmh.. just imagine after incident berapa kmh je saya bawa :) ***** ***** ***** Rumah masih blm cukup sifat. Wayyy far to be cukup sifat. En.Ubi dh ordered/bought peti ais, mesin basuh, tv. Saya pulak just now beli dapur masak. Konon nk masak, jimat! Tapi I have to hold dulu delivery appointment utk barang yg besar2 sbb saya rasa in house condition blm blh ada brg2 tu. Tapi en.Ubi cakap let in je. Tapi saya ckp nnt. Cerita pasal arguments ni kan, lately saya rasa saya kerap and senang sgt mood swing terhadap laling saya ni. Haha. Kesian beliau. Kesian sbb dia bukan seorang pemarah. Instead, dia banyak beralah, bersabar (dgn my kerenah my kedegilan my temper semualah). En.Ubi is a sweet talker tp dia paling fail bab memujuk. So bila saya mood swing, selalunya en.Ubi akan mati kutu tak tahu nk pujuk saya caner. Dia akan terkulat2 diaaaam je tggu saya reda sendiri :) Tapi ada satu moment tgri td yg buat saya rasa alaaaahai intan payung sorg ni :) Ceritanya camni. Tghri td masa dlm kereta, sy dh hampirrr sgt nk stress2 marah2 sbb hal deposit kereta mitsubishi (last year applied). En.Ubi mungkin perasan kot yg sy dh nk mngamuk time tu. So he was like konon-konon nk amik hati saya lah. He asked, "Rambut awak pjg mana ye?". Saya mls layan, so jawab pendek, "Em, panjangla jg". En.Ubi berusaha lg nk amik hati saya so dia sambung, "O yeke. Patutla nampak songgol2 tu" I was like Songgol2??? Hahahahhahhhahah! Hai la intan payung. Sanggul la bukan songgol. Kot ye pun jawa tok-tok, takyah la nk ber-songgol bagai. I turned out ketawa & sengih je sepanjang perjalanan :) If you read this, I wanted you to know that I really appreciate your presence in my life. Walaupun you came in late than others, but im so grateful that i finally found you :)

No comments:

Post a Comment