Monday, May 12, 2014

Breakfast Story

Esok cuti wesak kan? So hari ni kita tapau cuti skali. Miehmiehh.. Saya MC sbnrnya. Smlm smpi pukul 5pagi golek2 tak boleh tidur. Knp ntah. Saya terjaga pun sbb saya tersedar yg saya terketawa dlm mimpi. Bersungguh-sungguh saya ketawa. Lawak bebenor mimpi saya tu gamaknya. Sadly, saya tak igt pun saya mimpi apa by time dh betul2 bangun. Dah lama tak selfie kan? Ni saya tepek sekeping gambar selfie dgn tudung bawal. For you to know, saya still fail pakai shawl or tudung belit2. Haha.
Muka nampak cam sihat alhamdulillah. Tapi kalau tgk tangan saya.. That day en.Ubi dok tegur tangan saya, urat semua timbul2. Malu saya kt dia. Saya banyak benda transparent kt dia especially masalah2 peribadi. Tp saya tak pernah hilang rasa malu or segan kt dia. Ada part2 or masa2 yg saya rasa saya akan forever malu or segan dgn dia. I think I've made him even special bila saya cam tersipu2 sikit. Hiks. Oklah takde nk cerita specific pun. Just nk share that day kami had a breakfast kt Tous Lea Jours. Cafe ni berkonsep mat saleh, located at Jln Telawi, Bangsar. Kalau korang tahu Dataran Maybank yg kt bangsar tu, mesti korang tahu ada telawi square kt belakang tu kan? Haa kt situla cafe TLJ ni. Konsep kedai ni sama je mcm bakery shop lain. Menu banyak roti2 mat saleh. Cuma how they decorate the place, bg impact kt the customer. Bila enter the shop and having your breakfast there rasa mcm kt Birmingham. Wah gitu..
Harga pd saya ok ok la. Takdelah murah gila. Standard la sandwiches telur ke ham ke dlm RM8++. Kalau yg ala2 donut tu dlm RM3 if xsilap. Our drink en.Ubi pilih black tea english breakfast. Nk sgt mat saleh kan. Sudahnya lps minum teh tu keeeeentut je memanjang. Sabar jelah. And dont be surprise jika korang rasa teh boh cameron highland lbh sedap dr english breakfast (nama teh tu) itu. En.Ubi sampai 2-3 hari kemudian tak boleh terima betapa plain nya rasa that tea. Haha padan muka nk fe-feeling mat saleh sgt kan. Saya makan sekeping cherry danish. Sedap! Btw, saya mmg suka danish bun. Apa2 danish pun setakat ni yg saya rasa sedap. Tp paling heaven danish bun kt ERL Putrajaya. Bentuk love danish bun kt sana. Dulu2 sblm pi klas on weekend mesti breakfast danish tu :) En.Ubi had croissants. Sekeping yg mcm tanduk kobau melengkung (luar keras dlm lembut sgt ada cheese), sekeping lg tanduk anak kobau sbb x berapa nk melengkyng sgt (standard normal croissant). Dua2 tak kena selera en.Ubi. Kesian. Tu jelah nk cerita at this moment. Later KALAU JADI saya nk berbekam. Ada satu tempat berbekam muslimah. Nnt i will try my best to give a review. Not too soon sbb saya byk intermediate thing nk kena buat. Tata.

No comments:

Post a Comment