Monday, June 16, 2014

oh my rumah

Okeh kekdahnya tak berjaya nk tukar blog template blog skin sbb pc office takmau save xml file. So kita berpegang pada template paling humble di alam semesta. Template yg i guna skrg ni lah. I know previously saya dh list down topik apa nk disembangkan dlm future entry. But u guys have to know me juga - me is pemalas & pelupa. Makin hari berlalu makin terlupa dah what was the fun i have had yg sblm ni nk sgt share dgn korang. Sorry people!

As ramadhan is approaching, i honestly quite worry about myself. Saya tak tahu if saya boleh puasa ke tak. Previously saya pernah try ganti puasa. Tapi x sahur la. Belum pukul 11am, body dh weak semacam and nk pitam2 gitu. Hm, khamis ni nk try puasa inshaaAllah. See if i can make it. Doakan!

Talked about fasting month, i would love to talk about the house i stayed now. Ever since saya masuk rumah tu, rumah tu mmg kosong. 1 bijik furniture pun takdak i tell u. So i, no, we (en.Ubi & i) started to bought items ikut ada duit. Beli sikit2. Beli punya beli sampai at one point saya rasa lost. Lost sbb there were times that saya sampai beli item yg ikut kehendak hati, bukan keperluan rumah. Guess what yg saya terrrbeli ikut kemahuan hati? It was meja makan yoww. Haha.

At some reason, saya mengesahkan that my house belum perlukan set meja makan :) Rumah iolls comel molek je. Taktahu nk tumpang mana meja makan tu. Plus, saya dh ada coffee table / meja jepun yg saya rasa akan lebih convenient to place my dine there sambil nonton tv :)

en.Ubi ada beli tv peti ais and washing machine. Tv and fridge dh sampai tp washing machine tak sampai2. Call punya call the outlet tempat dia beli tu, tuptup dpt tahu model yg kami pilih xde stok. Boleh bg alasan cmtu?? Boleh mmg boleh. Cumanya kenapakah dikau tidak menginform cik gayah terlebih awal. Boleh juga cik gayah tergedek-gedek gi kedai hangpa balik utk pilih model lain. Tupun cik gayah nk ajar meyh?? Sabar...

Berbalik pd keperluan & kehendak, ni list yg saya buat to remind myself so that i wont be overboard when buying things..

1. Entrance
  • Mangga grill
  • Rak kasut
2. Hall
  • Tv
  • Rak tv
  • Sofa
  • Coffee table
  • Wall clock
  • Meja makan
  • Langsir
  • Extension
3. Kitchen
  • Stove
  • Stove rack
  • Gas
  • Kettle
  • Rice cooker
  • Peti ais
  • Pinggan mangkuk
  • Rak pinggan mangkuk
  • Cutleries
  • Periuk kuali
  • Peti ais
  • Sabun pinggan
4. First bed
  • King bed
  • King mattress
  • Almari
  • Cermin
  • Kipas
5. Second bed
  • Single bed
  • Single mattress
  • Pillow
  • Almari
  • Cermin
5. Toilet & laundry
  • Baldi
  • Washing machine
  • Cermin
See see! I punya list. Mujur tak letak skali bakul bawang, beras, sudip, span basuh pinggan segala. Ahahhah. Like ive mentioned td, ni semua list utk my own reference. Drpd saya terlajak2 membeli, adalah lebih baik saya ada reference cmni. Yg perlu, boleh ditambah kemudian hari. Tp yg tak perlu, at least, saya tak over spent :)

Even so, saya belum arrange them all appropriately. Belum punya kudrat utk mendeko-deko. Besar angan dihati nk rumah tu nampak elok sebelum menjelang Ramadhan. Tengoklah kalau mampu. Till then, terpaksalah saya tiap2 hari menghadap rumah yg mcm rumah tinggal tu :(

No comments:

Post a Comment