Thursday, April 23, 2015

Blog nak di private kan tau..

Assalamu'alaikum!

Haritu en.Ubi tegur, more on tegur dan tanya lah. Sekarang-sekarang ni kenapa saya dah jarang amik gambar? Erm.. Tak tahu nak jawab apa. Like I didnt really notice it by myself and I didnt find it really an issue tho. Ni yg nyampah kalau en.Ubi start bertanya ni, buatin guwe mikirin sampai pining. Ok dosa nyampah-nyampah kat suami sendiri. Malam kang sebelum tido minta ampun. Oh ya so I think think think over and over again. In the end, jawapan yg saya rumuskan ialah :

1. Kenapa dah x ambil gambar sekeliling?

Tangan kiri kan parkinson light light lagi. Tangan kanan je yg kuat. Kalau nk amik gambar jenis saya ni sokmo kena pastikan angle, lighting, dimension, kena cun. Baru mai mood nk capture that moment. Kadang semua tu dah cun, tapi sebelah tangan kanan pulak tgh pegang barang. So how la to amik gambar? Kuburin harapan itu.

2. Kenapa dah x ambil gambar sendiri?

Selfie. A big no la for me for sure. Dulu rasanya den ratu selfie juga. Tp sejak sakit ni muka pale, sememeh 24jam, tudung pun 2saat je cun selebihnya ketkot-ketkot dah. Tu masa pakai tudung instant with awning, cuba bayangkan kalau pakai tudung bebelit. Uuu ngeri nak bayangkan. Tak payah bayangkan. Selalu juga tanya kat en.Ubi, Kanda, dinda cun tak? Dengan yakin dan penuh tonasi ala Kassim Selamat beliau menjawab, Dinda lah insan yg paling rupawan di alam semesta -_-"



Eh, bakal wife Zizang nama Edora tu cun kan! Rasa lagi cun dari Emma. 
*tetiba bergosip secara berhemah*



I guess I am all satisfied with my answer. Takpelah, nanti-nanti Allah dah bagi rezeki sihat sepenuhnya kita amik gambar puas-puas ye yang. You tengah nguap pun nanti titew cecepat amik gambau k.

Last but not least, ni saya nak bagitahu.. Blog ni akan di private kn untuk tujuan.. erm tujuan apa ek.. ala, utk ada lebih privacy maa. Sebab lepas ni saya ada benda personal yg saya nak abadikan (eceh) dalam blog ni. As for now, saya belum rasa nk share yg gila2 personal wide open. Hm, tu je kot nak kongsi as for now. Tata



Ehhhhh sebelum terlupa! En.Ubi dah upgrade sekarang uolls. Tak meroyan nak beli lingkaran ubat nyamuk dah. Sekarang beliau sibuk nak beli penyembur nyamuk pulak dah. By the way, it's a SPRAY. I mean, you can just say you want to buy a spray yang. I will absolutely understand.




Antara gambar kegemaran yg saya ambil masa sihat wal'afiat :')

No comments:

Post a Comment