Saturday, August 22, 2015

AiHappiness. Kayuh pelan-pelan.

How do you like this new haihayahai look? Ni gara2 en.Ubi dah ketiduran sbb esok (sabtu) beliau kerja dan saya takde kawan nk berbual. Makanya.

Maghrib td sementara tunggu en.Ubi balik kerja, sempatla kemas hall rumah sikit. Kemas asal nampak tak bersepah. Pastu membawa sampai ke tgh malam, hati membuak-buak nak hias rumah gitu-gini. Walaupun ni rmh sewa je but I do fall in love dgn rmh ni. En.Ubi berlebih lg rasanya sbb beliau mmg jiwa raga dah meresap sayangkan this area. I used to menyewa dkt2 area sini zaman bujang dulu. And since then mmg jatuh cinta dgn sekeliling kwsn ni.

Dlm diam-diam sbnrnya saya aim nak beli one of the house dkt apartment yg saya duduk zaman bujang dulu tu. Saya suka layout dlm rmh tu - simple. Nk beli landed house dpn2 ni rasanya di luar kemampuan. Yg apartment tu pun by time saya nk beli esok2 gamaknya harga dah setengah juta. Mana la nk cekau duit. Sbb tak tercekau la dok berangan je dulu. Berangan takyah keluar duit! :)

For now, saya suka yellow+grey+white theme. Tones ni saya suka ever since masa rancang2 nk kahwin dulu. Tengokla baju nikah kami tu :) :) :) Oh btw, gambar header mmg sengaja crop to the lower sbb nk tengok baju nikah sokmo. Muka sendiri ngan muka en.Ubi boring boleh tgk kt cermin hari2. Teehee.

Back to the theme color. Hm, mmg dlm setahun dua ni berangan sambil telan air liur jelah. Nk make it real, harus buat tabungan khas. InshaaAllah start bulan ni paksa ajak en.Ubi buat tabung AiHappiness mcm dlm cerita UP tu.

Dh 10bln nikah baru nk buat tabung rumah? Feel free to blame us. Biarlah org nk kata apa. Kewangan fmly kami, kami berdua yg lbh tahu apa yg perlu didahulukan. Dan bg saya, biar lambat asalkan ruang kesedaran tu ada dan terus bertindak. Rezeki Allah, aturan Allah. Saya yakin semua tu.







Gojesss sgt kan??? Bila la nk dpt cenggini. Perut lapar pulak tgk living hall idaman. Nasi dinner td ada lg sikit dlm rice cooker. Nak buat telur dadar sat.

Telur dadar pun warna kuning! #tetiba #kayuhpelanpelan


No comments:

Post a Comment