Friday, August 28, 2015

En.Ubi dan sayapnya



Ce teka kat mana ni.

Hint. Yong Tau Foo kat foodcourt dia sedap.


Hint akhir. Tempat ni tak pernah takde sale. Manjang sale.

Tahu dah?

It's Sogo y'all. Tak igt dah bila tp ada haritu en.Ubi heret gi Sogo sementara tggu ada hal kat Pertama Kompleks sebelah nya tu. Berkurun tak masuk Sogo ni. Mungkin sbb jauh kot. Alangkan KLCC yg sekilas dari rumah ni pun dah bertahun tak pergi, takat lalu-lalang depan KLCC je. Inikan pulak Sogo yg ke tengah alam tu.

Masuk Sogo makan yong tau foo best kat foodcourt dia. Alhamdulillah dapat merasa. Macam biasa, Sogo ni akan open sale berkoyan-koyan kt courtyard tu. Konon nk jeling-jeling je, sekali ter-me-maksa en.Ubi try this one pants brand Charges kot tak silap. Eh cantik pulak beliau menyarungnya. Eh ada pulak saiz muat2 dgn beliau. Eh murah nau nau pulak harga lepas sale 70%. Ambiklah yang. Titew belanja *blow nails*


Sebelum naik foodcourt td masuk Braun Buffel. Singgah sebab nak cuci wallet en.Ubi. Wallet tu was one of hantaran saya pd en.Ubi. Kami pilih sama2 dulu :)

***

Pertama Kompleks. The last time saya pergi Pertama masa tu 2008 ke 2009 ntah. After 6years and revisit Pertama, sekilas pandang mcm xde apa pun yg berubah. Hahah. Sama jek. Masih lg boleh bikin org sesat turun naik tangga dari satu penjuru ke satu penjuru dalam Pertama tu. Kalau campak saya sorang2 dalam Pertama tu, confirm saya nangis hentak-hentak kaki. Gerun okeh. Bg saya, Pertama tu sama gerun dgn Low Yat.


Pergi Pertama Kompleks demi me-nyeport en.Ubi and his business. En.Ubi buka kedai jahit plak dah.. Tp dia pakai nama Jimmy konon komersial la sikit. Takkan nak letak Ubi Fashion tak glamour lgsg. Ekekekek.

Idok, idok. Jimmy Fashion tu mmg kedai dalam Pertama nun. Kami visit sbb nak beli baju jek. Kalau korang tgk dalam gambar ni yg mana skin color lebih kurang warna kulit en.Ubi hah tu semua kroni2 beliau.

Things I noticed about en.Ubi is that beliau happy bila saya dapat mingle dgn kawan2 beliau. Mcm ni saya join kan, ha balik tu meleret je beliau senyum. Cuba kalau saya lepaskan beliau gi sorang2 keluar dgn kawan2, balik tu muka biasa2 je happynya. Eh ke.. beliau pura2 je depan den konon xdela happy nau lepak bujang ngan rakan-rakan? Hmm.. nanti Cik Gayah selidik..


Ni dalam bulan raya kot. Ke dalam bulan puasa. Tak ingat dah. Kemain lg happy en.Ubi bila kawan-kawan dtg rumah pastu saya entertain depa sediakan makan minum. Saya rasa beliau fe-feeling "Tengok ni rakan-rakan. Aku nakhoda dan itulah isteri aku yg senantiasa menurut perintahku. HA HA HA" sambil Cik Gayah membawa jug air dari dapur ke ruang makan. Bajet tak takut bining la tu..


Yg ni pun meneman beliau utk perihal business beliau. Dari dulu lg saya mmg suka lelaki yg sentiasa berusaha memperbaiki financial keluarga demi masa depan bersama. Biar dari awalnya tak kaya, tak mewah. Asalkan tahu berusaha dan menampakkan hasil. Saya rasa lelaki yg jenis mcmni mmg family-man :) En.Ubi cakap dia ada dgr taklimat perniagaan, "lelaki yg dah berkahwin bila tak dapat sokongan isteri ibarat burung yg kehilangan sebelah sayapnya".

Makanya. Makanya bertenggeklah saya kt building ni sesama ngadap pegawai SME yg attend en.Ubi haritu dgn harapan masa depan nnt kot-kot dapat title datin *tetiba bajet isteri business man paling berjaya*

Dah. Stop. Lg panjang tulis lg mengarut kang. Bai.



Saya berdoa suami saya berjaya dunia akhirat dan semoga Allah memudahkan urusan suami saya selagi tidak membelakangkan agama. Amin.




No comments:

Post a Comment