Wednesday, August 19, 2015

Dah lama tak cerita pasal en.Ubi kan?

Kebetulan tgk drama cina malaysia kt tv. Kebetulan scene nya si boyfriend tgh berterus-terang kt si girlfriend, yg dia dh ada org lain. Dh kawin pun (baru kawin). Bila perempuan tu tanya selepas 6tahun bersama, knp sanggup diperlakukan mcmtu.,., lelaki tu bgtahu yg dia (this girl ni) terlalu bergantung pd dia (this guy). Sedangkan Jenny (the isteri yg baru dikahwini) pandai berdikari.

Rasa terpalit kat diri sendiri. Ehhhhhh bukan en.Ubi buat perangai. Nauzubillahiminzalik!!!!!
Intan payung, i love you to the moon and back and go back and go again! :p

Terpalit akan kisah cinta lama zaman blm kenal dgn en.Ubi pun. Gitu la lbh kurang. 6tahun konon menyulam cinta tuptup dia merisik & berkahwin perempuan dr negeri di bawah bayu. Cik Gayah mmg drama ayaq mata la time tu. Rasa kalau dongak ke atas tak nampak langit, tunduk ke bawah tak nampak tanah. Mmg begitu hakikat pedihnya putus cinta I tell u.

Lalu berdoa lah Cik Gayah tanpa jemu, merayu pd Allah moga didatangkan dlm hidup ni seorang suami yg blh menerima diri Cik Gayah & keluarga siapa adanya kami. Igt lg, butir2 doa setiap kali lps solat masa tu. Minta dijodohkan dgn lelaki yg elok rupa parasnya, yg cukup hartanya, yg jelas agamanya, dan yg akrab keluarganya.

Maha kuasa Allah, en.Ubi tepat sgt mcm yg Cik Gayah merengek minta pd Allah. Indahnya dunia sampai jantung berdebar2 tiap kali memandang wajah sang suami :p

Ku sangka indah siang dan malam, rupanya malam tak berapa nak indah. En.Ubi tidoq berdengkur gegak gempita hohoii! Stress juga tidur sebantal sekatil segebor dgn org yg berdengkur ni. Kadang tu rasa nk je tidur sorang2 kt bawah katil ke, kt hall ke kt dapur ke. Janji blh tidur lena. Tp saaangat igt pesan en.Ubi, apa jd sekalipun sepanjang kehidupan kami suami isteri, jgn tidur asing! Kalau dh bercucu pun nanti pehtu tergaduh ke, still tak boleh tidur asing.

Maka bertabahlah Cik Gayah umpama isteri solehah. Umpama je. Walhal tgh2 mlm kalau stress sgt dgr beliau berdengkur, selamba je saya pok pok pok pipi beliau. Kejutkan beliau supaya ubah posisi baring. Kadang kena beralih bantal sikit baru tak berdengkur. Dulu seminggu dua baru kawin punyalah saya loving, ggih bangun tgh2 mlm dan adjustkan position kepala dgn bantal en.Ubi supaya beliau tak berdengkur. Masuk 2bulan... hahh! Pok pok pok pipi je kejut soh beralih sendiri :p

Sampaila satu malam tu, saya mcm lena sangat2 pulak tidur. Then rasa pelik sbb x dgr sebarang dengkuran. Cepat2 buka mata raba2 cari suami sendiri. Eh ada je. Tp knp x berdengkur langsung? Susah pulak hati ni. Siap kejut en.Ubi tanya ok ke x. He was ok & continue his sleep. Cuma saya yg terkebil2 smpi ke pagi tak selera nk tidur sbb en.Ubi x berdengkur. Like seriously saya terus x boleh tidur that night.

And there were nights after that night yg mmg saya akn terjaga if x dgr his snoring. Rupanya en.Ubi menyelinap main dota kt hall. Same thing happen, saya x nyenyak tidur dh lps tu. Kena ada en.Ubi kt sebelah bru blh sambung tidur.

Mengada? No. Ni pengerat kasih sayang suami isteri namanya :) :) :)

Saya igt kn saya sorg yg alami situasi stress bertukar ketagih dengkuran suami sendiri ni. Rupanya ramai yg lain experienced the same :)




Saya lupa nk screenshot komen2 utk this post. Kalau baca komen2 akak-akak, makcik-makcik lain, majoriti semuanya pesan kt this wife supaya sabar dan sama-sama usaha bantu suami hilangkan masalah tidur berdengkur tu. Sebab dengkuran suami tu lah yg akan dirindu2 bila suami takde di sisi.

As for me now, yep saya rindu dgn dengkuran en.Ubi. Sweet tak saya? Wakakakkakak.


No comments:

Post a Comment