Friday, September 13, 2019

Saja update

Harini saya merdeka hihi. Semalam complete dah 44hari pantang makan. Actually bab makan saya tak berapa nk kisah sgt. Saya kental gak bab2 tak blh mkn itu ini. Nak telan ikan tenggiri grill hari2 pun saya ok je inshaaAllah. Tp yg tak kentalnya is pantang ais. Adudududuuuu. Dahla cuaca bahang manjang. Seksa betul tak dpt minum ais. Duduk kt rmh 24jam masa dlm tempoh berpantang ni, sehari adela 8-10 kali saya mandi.

Td keluar sbb ada urusan kt KWSP, & i just realize how bad the haze is right now. Mmg berkabus je! Selama sebulan lebih ni kan duk berkurung dlm rmh.. so x prnh tahu keadaan jerebu yg terkini. (Semoga Allah lindungi A & Affan yg commute to and fro ke office & school every single day. Aamiin).

Perasaan? Dah ada sikit2 tak sabar nak back to work. Honestly, bila bekerja, saya rasa saya lebih functionate (wujud ke yeh perkataan ni?) & productive. Tp sblm tu, kena fokus cari nanny utk baby. Dari sejak baby dlm perut lg, kitorg dh start cari2.. tp masa tu sbb rasa long way to go so cari pun ala kadar je. But now maternity leave pun dah berbaki lg 45 hari je lg, haruslah kita tekan button nervous & masuk gear fokus mencari!

Tu je kot for today. Semoga esok lusa dpt momentum rajin balik mengupdate blog. Blog ni mcm sendu je kan.. tp bila Cik Gayah nengok viewers amount on certain2 entry, dia mcm tetiba mai balik semangt nk update blog haha.


Nah tepek gambau Cik Gayah setelah sekian lama tak poyoss selfie.

No comments:

Post a Comment