Wednesday, January 14, 2015

Berlalunya masa




This guy is one of my primary schoolmate masa kat kampung dulu. Bila he texted me rasa macam ya Allah dah tua nya saya. It has been almost what.. erm.. 17 years old since we last met? Uwuuu tua dah Cik Gayah rupanya. Nasib baik Cik Gayah ni kecik mulus je orangnya. Meninggi idok, mengembang pun idok. So kalau pakai baju sekolah pun orang sudi bagi duit banje kat titew lagi :p

Well, 17 years keep lots of stories for sure. Masa ni la baru dapat tahu dulu si A ada crush kat si B and whatnot. And a sure thing to makes me smile when having this conversation. Paling tak boleh tahan rasanya part betul kan tie tu. Omo dulu rasanya sikit pun tak terlintas betul kan tie kawan tu boleh mendatangkan apa-apa makna. Masa tu mungkin fikir Heh kenapa kau pakai tie macam tu? Meh sini aku betul kan! Tetiba jek sampai ke skrg kwn tu dok teringat yg Cik Gayah pernah betul kan tie dia. Comel je. Comel masa hang kecik la. Laa ni kalau guwe bilang loh comel, bakalan disaster semuanya. Hahah.

And then it came to the sad part bila kawan-kawan ajak jumpa, nak tahu keadaan skrg, nak tahu apekah sakit Cik Gayah yg sebenarnya. Susah nk explain kenapa saya ready jumpa certain people but not the rest. Perasaan ni mungkin hanya orang yg sakit je yg faham.

Beberapa hari lepas I, again, had a serious talk dgn en.Ubi. We were discussing how we were deeply in love masa zaman belum kahwin. Sampai pukul 2-3 pagi pun sanggup message bercakap tentang kehidupan lepas ada anak 4. Miang sangat dua-dua time tu -_-" Zaman dah kawin pukul 2-3 pagi en.Ubi dah sibuk berdengkur. Kalau tak berdengkur sibuk mengigau itu ini (nasib baik ngigau sebut nama lelaki. lol), yg saya pulak kalau pukul 2-3 pagi kejenya berperang tarik selimut dan bantal dari en.Ubi sbb beliau spesis akan conquer segala benda atas katil bikirin guwe stress amat! Memang la elok tidur berbantalkan lengan suami tapi kalau tiap2 malam kisshkissh tiak you loya juga yang oi. Hewhew.

Pastu kitorang compare lg, kalau lah dulu we were not fall for each other, saya tak pilih en.Ubi, beliau tak pilih saya, agaknya macamana kehidupan masing-masing saat ni? Bila saya pejam mata dan bayangkan life not as his wife, cepat-cepat saya buka mata. Tak sanggup bayangkan diri hidup dgn org lain. Walaupun kehidupan yg saya ada bersama en.Ubi masih jauh dari kesempurnaan, tapi saya bersyukur ada beliau sebagai jodoh saya. Betul lah yg dikata-kata, Allah maha mengetahui apa yg terbaik utk tiap-tiap hambaNya. Saat saya berdepan dgn masalah, kadang-kadang bila sujud mengadu pd Allah, rasa kering dah ayaq mata. Seolahnya macam dah habis mengadu, dah habis daya dah nak face up ujian-ujian Allah. Tp bila tengok di depan, ada en.Ubi, beliau hulurkan tangan nak bersalam lepas habis baca doa, perasaan relief tu pulak datang. Apetah lg bila en.Ubi peluk siap pok-pok-pok nak calm me down, rasa macam Allah beritahu saya yg Dia sentiasa ada dengan saya. Malah Dia kirimkan en.Ubi untuk temankan saya hadapi hari-hari seterusnya.


Moral of the story, always learn to appreciate your husband/wife.

Kelebihan mereka kekurangan kita.
Kelebihan kita kekurangan mereka.


No comments:

Post a Comment