Saturday, January 10, 2015

What kind of wife are you?

Dah beberapa mlm dok tanya kat diri sendiri. Puncanya sebab baru perasan yg diri sendiri dh beberapa mlm akan lewat tidur sebab nk kemas dapur and hall. Saya rasa saya ada syndrome housewife yg jenih lebih baik kemas mlm ni jd esok pagi2 takdela semak mata, kepala, perut tgk dapur tak licin, hall berselerak sblm keluar rmh. Otherwise blk rmh nnt double triple tiring lagi la saya tak sanggup. It's ok if I hve a housewife syndrome drpd kena sindrom yg terlalu pembersih tu ape nama ntah. Habisla kecut blk saraf otak saya if I ever got that syndrome. Oh well, en.Ubi is not being blessed with sifat rajin tanpa dijerit disuruh, atau sifat pengemas yang jujur. He is kinda person yg boleh mengemas bila kita minta tolong but always cheat in his cleaning duty. Sigh...

Tp tu bukan yg saya nk cerita sbnrnya. Saya nk share  pasal masak2. Lol. Muqaddimah jauh menyimpang. Dulu2 zaman cintan-cintun, whenever saya demam, en.Ubi akan dtg at my place semata2 nk hntar bubur. How sweet was that? Takdela sweet mana pun. Haha. Trust me, there was this one guy yg lagi la bersungguh nk try to get me sampai sanggup mai dr soromban ke kl semata-mata nk bawa saya pi klinik blkg rmh. Tp dh jodoh saya dgn en.Ubi si penghantar bubur, saya redha. Kekekek *mati la 10hari en.Ubi protes taknak buang sampah lps baca ni*

Back to bubur td. Somehow that was the least pe'el romantic yg en.Ubi bawa dr zaman blm nikah sampai laa. Whenever I fall sick, he would offer to either buy food outside or he cooks. These couple days were not gentle at me. I was down by fever, headache, stomach ache, muscle pain dan segala mcm lg lah. As expected, en.Ubi ckp biar dia masak. Seronok didengari tp tak seronok di hati. Rasa tak sampai hati tgk suami balik kerja penat2 kena masuk dapur masakkan utk kita yg tak sihat ni. Kerana tak sampai hati tu, saya gagah kn jugala bawa badan masuk dapur. So here are our menu takat larat badan.

Tak ingat menu hari apa
Menu kelmarin


Walaupun en.Ubi kenyang, makan bertambah (part ni paling win sekali bg seorang isteri *cry happily*), tp saya sedih sbb tak dapat masakkan beliau sotong goreng kunyit. Dah seminggu gamaknya beliau ada cakap2 teringin nk makan sotong goreng kunyit :( Bila badan tak sihat ni, keje nak masakmyg mudah je. Walhal dalam adab berumahtangga ada berpesan, utamakan selera suami.. Now I feel like will be getting grade F for my annual-wifey-report-card :(




Dulu zaman nk mengorat titew siap belanja baskin robbins. Sekarang dah nikah, takat bergambar dekat dinding baskin robbins je -_-"

Adik2 yg belum nikah tu sila take note ye. Bukan semua suami di dunia nyata adelah seperti Airil Istikharah Cinta ye *tetiba*




No comments:

Post a Comment