Tuesday, March 24, 2015

4 jam yang membahagiakan

Saya sakit dr tengahari smlm bawa ke tgh mlm. Sakit kepala yg mcm masa mula2 sakit dulu. Bezanya this time around, sakit kepala ni one spot je - dekat bhgian otak belah kiri atas antara mata dgn kening. Lepas tu mai tanda2 tak blh tgk cahaya. Lg mencucuk-cucuk rasa sakit kt otak tu. Selang beberapa ketika, saya wekwek tp tak keluar apa. Mungkin sbb pagi smlm cuma mkn nasi lemak lps tu x mkn apa dah.

Dr tghri mula sakit sampai pukul 11mlm saya bantai tidur. Tak mkn ubat apa pun tp saya tidur macamkan dah overdose dgn ubat tidur. Sesekali tersedar mmg rasa berat gilos kepala kiri. Masa ni en.Ubi dah gi keje dah. Lg la guwe nggak ada semangat nk melawan sakit kepala ni. Maka bermula lah sesi merengek kt en.Ubi over the phone. En.Ubi tak blh halfday, bos dia x bagi. Eeee masa ni rasa nk cekik-cekik je bos beliau. Cuba kalau bining mung sakit! Geram betul iolls masa ni. En.Ubi bgtahu yg dia akn blk skjp utk tgk my cndition, if perlu g hsptal dia bawa. No no no. Kalau pi hospital confirm kna tahan ward. Simply sbb saya ada sejarah sakit and dorg sort of nk kaji itu ini apobondo eh lg yg bermasalah dgn otak den ni ha. So BIG no.

Walaupun en.Ubi ckp blh blk kjp tp saya rasa mcm nk nangis sbb tetiba felt like tak cukup kasih sayang dan perhatian sang suami. Apa guna kita bernikah kalau begini kisahnya? Gitew Cik Gayah meratapi nasib diri. Yelah weyh, iolls sakit menderita otak kiri denyut2 12jam. Bkn sakitnya tuh di sini di dlm hatiku siap blh joget2 dada kejap kembang kejap kecut weyh.

So dgn rajuk di hati, redha jelah walau pun suami blh blk kejap jek. Beliau blk bawa bubur because he knew yg saya x mkn lg. By time en.Ubi buka je penutup bekas bubur tu, terus saya menggelupor nk ke bilik ayor nk wekwek. Ni sure mcm simptom masa saya mula2 sakit. Saraf otak saya sgt sensitif dgn cahaya dan bau. Cuak dlm hati tp diamkn. Lps wekwek, en.Ubi soh baring kat hall. Takde bentang apa, baring koboi jek atas carpet dan kusyen satu. Gini ler Jah kalau suami awok jaga time awok sakit. Deme bkn reti nk bentang toto ke, nk bawa selimut ke, nk bawa bekas wekwek ke. Jah kena order baru deme bawa kn.

Saya baring. Pastu dgr en.Ubi kelentang-kelentung kt dapur. Rupanya beliau nk sediakn air suam, nk celup kain pastu tepek atas dahi saya. Awww manisnya tuh di sini di dalam hatiku. Hahah. Sweet benor rasanya. Tp lps tu saya terfikir, Eh saya tak demam. Kenapa kna letak kain basah ni kt dahi? Takpe, layan kn. 2-3saat kendian, air menjejes-jejes menitik ke mata & dahi saya. Ni mesti kes perah kain tak cukup kuat ni. Patutla berat jek saya rasa kain ni td. Haiiii la suami -_-"

Saya ckp saya xnk letak kain tu. En.Ubi ok je, lps tu beliau pi amik koyok. Di tepeknya kt kepala saya. Ok? He asked. Saya angguk2. Mujarab agaknya beliau rasa, ditepeknya pulak koyok kt tengkuk saya, kt tulang pinggul saya. Nasib stok koyok x byk, kalau tak, hbs satu bdn saya di tepek gamaknya :p

By this time saya dh terbaring mengiring mnghadap en.Ubi dlm keadaan agak selesa eventhough otak kiri ni still terasa dicucuk-cucuk. En.Ubi duduk bersila. Beliau usap-usap dahi saya. Pastu kejap2 kang beliau kissh dahi saya. Selang 4-5kali kena kissh, saya jd mcm mamai. Eh yg kissh kissh td tu jampi ke yang oi? Baru terpejam mata 2saat, en.Ubi bisik, "Sayang buat kerja dulu ye"

Huuuuuuu. Rupanya blk ni pun kna buat keje ke. Tak boleh sepenuh perhatian kt titew. Robek hatiku. Mata yg mamai td terus terkebil-kebil. Kejap tgk kaki meja, kejap tgk tombol pintu, kejap tgk en.Ubi menaip buat keje :( Sesekali en.Ubi come close to me tnya nk apa and do the kissh kissh dahi again. 2-3 kali camtu iolls lena terus. Sedar2 je en.Ubi bisik yg beliau perlu blk ke office. Saya hmm kn aje sbb mmg like totally kena jampi. I think he did put some spell on me. Tidur.. tidur.. tidur..

This morning saya terjaga sbb en.Ubi dh blk dan kejut kn saya. I was so happy to see him and being clingy all over again. I guess, he deserves to be manja bila saya sihat sbb bila saya down with the illness, my level of clingliness mungkin worst sampai en.Ubi kna jampi sikit baru saya berhenti merengek. Haha.

Masa breakfast td saya tnya en.Ubi,
Berapa jam sayang out of office semalam?

Beliau jawab,
4jam. Dr 12.30 - 4.30 lebih kurang.


No comments:

Post a Comment