Tuesday, May 26, 2015

Hiatus

{auto published entry}



Waktu saya menulis ni en.Ubi tengah menumis di dapur. Bersin-bersin saya dibuatnya. Org-org tua ckp, kalau kita bersin bau org masak, maksudnya masakan tu sedap! Oh ini bukan entry resepi ye tapi nk cerita hal kehilangan.

Masa saya nk private kan blog ni, en.Ubi ada juga tanya knp nk diprivatekan? Saya pun tak ingat saya jawab apa tp yg pastinya macam need deep privacy masa tu, en.Ubi angguk. But as time goes by, and Allah has said His kun on our family, en.Ubi tanya lg tentang this blog. Tapi kali ni beliau tanya sampai bila saya nk privatekn blog ni? Saya bgtahu sampai saya rasa bersedia nk let others know about the thing happened to our family, to us, to me.. Saya ingatkan conversation tu habis kat situ je, rupanya ada sambungan lg. Tiba2 je en.Ubi mcm bg some courage.. Katanya tak salah kalau pengalaman yg kami lalui ni sedikit sebanyak boleh dijadikan bahan bacaan people out there yg memerlukan. Like me for example, saya mmg generasi google. Sikit2 xtahu, saya google. Sikit2 confuse, saya google. Through out the journey saya kehilangan ni pun blh dikatakan sejam sekali saya google cari info. Sometimes pengalaman org even entah siapa org tu, adalah panduan kita.

Basically point en.Ubi ialah, tak salah kita berkongsi pengalaman walaupun perit bg kita lalui, kalau dgn berkongsi itu dpt berbagi ilmu pd yg memerlukan, bukan ke itu hal yg baik?

Sounds like too bermadah tp ada kebenarannya pemikiran en.Ubi tu.

Nawaitu saya menulis mula2 dulu pun bkn nk kumpul follower atau nk buat duit tp nk berbagi ilmu. Jd, ye, inshaaAllah.. dgn izinNya, saya akan berkongsi pengalaman selama kehilangan ni. Semoga bermanfaat terutama pd yg memerlukan.

But! Just wait for the next entries tau. Dlm entry2 lps ni saya akan berkongsi satu per satu. Jgn risau, semua entries dh siap waktu blog diprivatekn. Nnt those entries akan auto publish. (all new entries saya set auto publish 9am jussst in case ada yg tertunggu2 mcm alkisah The Turning Point sblm ni). For now, rasanya cukuplah saya 'kembali'.






No comments:

Post a Comment