Sunday, February 28, 2016

Mengingat Usia 16 bulan Pernikahan

Eh, dah 16 bulan rupanya jadi suami isteri. Lovey dovey? Still on going of course! Tapi idok ler se-miang masa baru 16 hari menikah dulu. Hikhokhikhok :P 16 hari baru nikah dulu, sedar dari tidur je tangan meraba cari en.Ubi kt sebelah. Risau dik non bila tak rasa hangatnya ketiak suami titew. Awww..! Ni dah 16 bulan menikah, sedar dari tidur je tangan meraba cari mano eh selimut den - dengan prasangka bahawa en.Ubi telah meng-conquer selimut den seorang diri. Prasangka awal pagi buta tu biasanya tepat. Hahah. Time nak tidur kemain lg beliau buka kipas laju mcm nak tercabut dr siling. Dah subuh-subuh cerdik pulak tarik selimut kita.

So.
Bahagia sgt ke kehidupan lps menikah?

Bg saya, kehidupan rmhtangga akan bahagia kalau kita nak bahagia dan kita tak henti usaha utk temukan bahagia tu.

Pernah je sekali dua saya merajuk dgn en.Ubi smpi termenangis. Walhal en.Ubi taktahu hujung pangkal apa salah beliau pd saya. Haha. Selalunya bila pitching en.Ubi bercakap dgn saya tertinggi sikiiiit. Sensitip mak nak! Bila diingat2, dulu2 dgn ayah saya pun saya mmg sensitif camtu. Sbb ayah susah nk marah saya. So bila setahun sekali dia tinggi suara sikit, saya rasa mcm sedih nau blh rasa nk pack baju lari rmh terus! Lg satu, saya ni ada bad attitude yg suka memendam menjeruk rasa or more like keep it to myself - like kalau org marah ke salah fhm ke, saya malas nk explain pnjg2 hanya demi nk membuktikan yg saya x bersalah dlm hal tu. Saya rasa baik saya diam je bawa diri jauh2. Geydit??

Tu kerenah saya. Kerenah en.Ubi pulak, I am (very) sure juga pernah je en.Ubi merajuk dgn saya cumanya beliau tak termenangis. Lelaki, peopleee~ Saya sure en.Ubi pernah merajuk sbb saya ni mmg kuat membebel. Ore klate oyak, bobey. Lagi2 kalau dlm kereta, meter mulut saya ni automatik je jd 2kali pecut dr halaju keto. Dop tahu laaa bakpo >_<

Tp sbb en.Ubi nak kami bahagia, makanya beliau hadam sabar jelah dgn bebelan saya. Dan beliau cuba set in his genious mind that kejadian membebel dlm kete ni mmg karakter saya. Karakter seseorang blh diubah dibentuk x anak-anak? Jwpnnya, boleh. So selain sabar, beliau selalu bagitahu saya, my good characters yg buat beliau sayang saya. Dihujung2 tu nnt baru beliau selitkan apa karakter saya yg beliau kurang berkenan. Being a normal wife, of course kita nak jd yg terbaik utk suami, kan? So apa yg suami nasihat tu, saya tak pernah ambil sambil lewa. Sbb saya pun nak kami bahagia! :)

Slowly, saya dah kurang membebel. Dah pandai ajar diri supaya tenang2, lebih bersabar, tak cepat stress.. To a point, dah malas dah nak membebel. So saya senyap je terus. Hahah. Haaa masa ni pandai puleks en.Ubi gelabah sbb saya senyap pulak nau :p

As for now, ini jelah yg saya blh record kan utk my own reference in future. What is it feels like bila usia pernikahan dah menginjak setahun lebih. It feels like imperfect but we do strive to be closer to perfect. No marriage is perfect sbb you are married to a human being, like hellooooo~~~

No comments:

Post a Comment