Tuesday, August 5, 2014

Surprise! Suka tak?

I must say that this is kinda appreciation entry to the most kacak-man in my life ; en.Ubi. Applause!

Pd sesiapa yg bosan baca ttg en.Ubi, selamat hari raya maaf zahir batin saya ucapkan :)

Td en.Ubi tanya.. saya tak suka ke dia buat surprise kt saya? Being a lady, mestilah saya suka bila ada org buat surprise kt saya. Cuba bayangkn, tgh2 busy buat keje kt office tetiba ada postboy dtg "kak, bouquet delivery utk akak". Mestilah fe-feeling mcm ratu dooonia cik gayah masa tu. Kembang kuncup lubang hidung sama laju dgn adrenaline dlm bdn. Wah!

Tapi.. en.Ubi is just not that kind of man. Dh beberapa purnama be with him (feeling sgt kau gayah??), sekuntum bunga tepi jln pun dia takkan petik bg kt saya. Kisah? Pernah ter-kisah. I did questioned him looong time ago. Kenapa ye tak buat begini-begini? Kenapa org lain buat mcmtu tp dia tak buat?

There is his point. ORANG LAIN BUAT.

En.Ubi pernah surprisekan saya dgn ala pandora which have ukiran my name on it. Saya tak pakai sbb longgar.

I guess the misunderstanding we both have here is that, he wanted to be different and special for me. Meanwhile, saya sendiri pulak konon biasa-biasa je takpe asalkn itu adalah pemberian ikhlas dia. Tak perlu over the top.

Together we tried to work our understanding better, he did another surprise for me not so recently.


He bought me 2 pieces sajaddah & a tafsir. Allah.. I almost cry. Kalau perempuan lain mungkin dpt barang ni masa nk bina masjid. Tp saya dpt barang2 ni seawal yg saya & en.Ubi taktahu panjang mana jodoh kami. Seawal yg kami tertanya, dapat ke akhirnya kami bernikah? *cried inside*

Ni bkn kali pertama dia hadiahkn saya dgn tafsir. Tafsir pertama ada di kampung, saya tak bawa blk kl bila dh start kerja. Tafsir pertama tu lah peneman saya selama saya terbaring sakit kt kampung. Bila saya mengiring, saya nmpk tafsir tu, saya capai. Selak dan baca walau sekejap. Tp syahdunya (mengenangkan ianya pemberian en.Ubi) hanya Allah yg tahu.

Sejadah tu en.Ubi beli dua. Satu hijau satu biru. Yg biru masih dlm plastik. Kalau surprise2 ni dtg sekali dgn kad, mungkin saya tahu apa yg en.Ubi nk-saya-tahu (kot la ada maksud tersirat ke hapa kan.. cik gayah kn suka feeling2 drama queen nih). Tp sbb takdak kad, so ini olahan maksud yg saya berangan sendiri :p

Saya pejam mata and bayangkan en.Ubi ckp cenggini, "Buah.. 2 sejadah tu simboliknya nnt dh kawen blh titew jemaah sesama. Nnt lps dh jemaah, buah salam ciom tgn titew lpstu lpstu lpstu titew ciom dahi buah.."

Pangggg se das!
Back to reality pleaseee.

Yg buah tu asalnya en.Ubi sokmo panggil cik gayah "buah hati" tp lama2 dia malas menaip tu yg tinggal "buah" je -_-"

In the end, my point is that, if I need to answer to his question whether I love him making surprises for me or not, the answer would be

Yes, as long it wont burdening you.

I do pray that you are indeed my jodoh.

Who are you?
The nothing you.
The clumsy you.
The hitam you.
The susah-bangun-tidur you.
The one who promise to bring me round the world kalau ada duit.
The one who sudi sorong saya yg pucat atas wheel chair waktu di kampung.

:')

1 comment: