Saturday, August 2, 2014

Raya : Nak saya belikan lingkaran ubat nyamuk?

Untunglaa ada byk gambar raya. Saya sekeping pun takdak I tell you. Betul tak tipu. Pagi ahad yg esoknya nk raya sampai2 je rumah shah alam anak buah ckp nk shishi la nk berry la. His mom went out beli barang nk masak. So saya la yg melayan. Pastu anak ni lapar pulak. Zass ajak dia pi beli food kt luar. Haha iolls nk senang hidup. Lps zohor mama mnta tlg sembat baju raya customer. 3helai je pun tp sbb keadaan 'siput' saya laa ni, semua pekerjaan slooow je saya siapkn. Lps asar bersila kt dapur kupas bawang segala. Sampai midnight, kaki dh mula shaking, heart beat pun dh mula perlahan, that's it lah. Better i get my rest. Nnt kang beraya kt hospital pulak. Takmo.

Pagi raya, kena tolong mama sembat baju lg. Kali ni her own baju. Smpi zohor baru settle and me baru terkial2 nk pi mandi sbb ada 3-4org dlm rmh diarrhea jd asyik berebut bilik ayor. 

Saya pakai baju kurung warna pink. Fully beaded kt chest, wrist, and kaki baju. Beli kt first lady. Murah! Beli 2-3bln lps utk gi keja manatahu jd baju raya pulak tetiba.

Lpstu semua pakat bergerak ke Teluk Intan nk ziarah kubur arwah tok wan and mak tuk. They gonna stay a night there. Saya mmg dr awal plan taknak pergi ofcourse sbb my condition la kan - tak berani jln jauh - so left alone kt rmh tu. Basuh periuk belanga kms dapur sampai kecapekan then tertidur smpi nk mgrb. Bgn, solat, mkn, then bergayut dgn en.Ubi kot? Ntah tak igt buat apa lpstu. Esoknya pagi2 pukul 7 dh gerak blk KL. Rabu the third raya saya dh mula kerja.

Korang tell me kt part mana yg cik gayah nk menggedik amik gambarnya? Time kupas bawang? Hoyyes mmg ada gmbr cikgayah kupas bawang. Cikgayah sgt tau.. but sorry darling. Wont tepek that picha here. Muahahaha.

Untung2 raya next year lebih bermakna for me. InshaaAllah :)))))


Clockwise : Cccccolek beli dkt depan jusco. Ya Allah heavennya dpt ccccolek * Pi service keta pakai baju smlm (takbasuh) pastu kena ngorat. Ahaha. Retisss sgt i * B's favorite scent * Eden sakit tokak jd kono mkn sayo * His * Eden sakit tokak. Songlap strepsils en.Ubi * Beliau * Nak belikn beliau coffee bean tp takjadi sbb mahal. Akekek

KL in bad haze, people. Saya fragile-ly kena demam sbb cikgayah mmg ado tonsil problem. Pastu ngadula kt en.Ubi. But before that saya cerita kt dia yg dlm bilik air saya ada jejentik.

"Kita demam"

En.Ubi jawab, "Nak saya belikan lingkaran ubat nyamuk?"

"Takyah.. Kita kn demam kan. So kita buka kipas no.1 (perlahan). Tp lpstu byk nyamuk pulak. Sbb kipas perlahan, kan? Kalau kipas kuat baru nyamuk takboleh terbang"

En.Ubi balas, "Nak saya belikan lingkaran ubat nyamuk?"

"Taknaak. Haritu hujan lebat giler mcm nk banjir sgt dh. Nasib baik kwsn rmh ni tggi so tak mudah la naik air"

"Nak saya belikan lingkaran ubat nyamuk?"

Okayyyyyyyyy. Ape ke sadis sgt kehidupan cikgayah nk dpt toklaki yg obses dgn Lingkaran Ubat Nyamuk??

And by the way.. sebut ubat nyamuk je tak boleh ke intan payung oiii? Lingkaran bagai -_-"

2 comments:

  1. Ini kelakar... hehe...
    Kin pon xsebut lingkaran... semoga berbahagia kamu ber2...

    ReplyDelete