Wednesday, August 27, 2014

Update sikit

Bila en.Ubi tanya saya, saya percaya kt dia tak? Less than a second saya jawab nope!

See. Gambar ni sampai saya kena crop sbb muka huduh bebenor.


See lg. Dh mcm hunchback plak i. Pdhal effect angin pd tudung dan baju. Yg en.Ubi pun main snaaaaap je. Bkn nk tggu smpi iolls nmpk cun sikit. Pun crop sbb muka huduh.


Bila dia dh snapped, saya tanya cantik ke tak, jawapannya always, "Irma, dia bila2 masa pun cantik di mata kita"

Nasib badan la bercinta dgn taukeh tebu. Penuh batang tebu tepi bibir. Silap2 kalau check guna microscope, dgn mesin tebu pun ada skali kt bibir tu -_-"

By the way.
We went to Bali last weekend.

Caught ya! Nan hado gi Bali. en.Ubi passport pun tak di buek2 laie. Saya ni pun dh brp lama x byr ptptn. Tak tahu la lps lg ke tak nak keluar negara. Sbnrnya kami pi tgk venue utk majlis kesyukuran after nikah. Dlm Malaysia je la of course. It's a villa with balinese style inspired. Have we booked the place? No. Long way to go. Mcm2 hal & kerenah lg saya nk kena hadap before I can share with you lovely people on the jemputan. Pls bear with me.

The idea of having majlis kesyukuran at a villa came as en.Ubi said his relatives quite a number. So nk bg fmly selesa masa berjamuan, we thought a house would do. Yg mana ada ank kecik, lps mkn blh terus ddk mnyusukn aor tidurkn anak kt dlm rmh. Ada aircond, blh tgk tv, blh baring2. Tp nk buat betul2 kt rmh, saya selalu xnk sbb xnk menyusah memenatkan ahli keluarga. Sbb lps tetamu blk mst rmh tunggang langgang kan? So biar buat kt tmpt lain. Biar cleaner tmpt tu yg pening kepala after the event. We pay, we stay, we left. Dah.

Apepun, the villa is just one of the listed venue. Mcm saya ckp td, long way to go. We both noticed yg kami ni mmg byk aral perlu ditempuh sblm the day finally comes. But Allah always will be fair enough to us, right? Ada org kurang rezeki dlm hal rumah, ada org kurang rezeki dlm hal anak. Ada jg yg kurang rezeki dlm hal kerjaya. Mcm saya, I would say saya kurang rezeki dlm hal ke arah perkahwinan. Bila ckp mcmni, saya selalu teringat nasihat one of my friends yg saya rasa dia tak pernah ada masalah hidup. She said, "Irma, mungkin Irma ssh sblm kahwin. Tp byk kesenangan slps tu. Dpt suami yg penyayang, setia, sudi berkorban utk isteri, memahami isteri, bertanggungjawab.. Kita mmg xde mslh mcm Irma skrg. Tp kita xtahu nnt lps kita kahwin khidupan kita mcmna. Mgkin sbb dh terlalu sng skrg, nnt lps kahwin ssh sikit pun kita x blh handle. Siapa tahu, kan?"

Lately en.Ubi dh x bg saya fikir anythg about the preparation. Because he's aware yg kesihatan saya menurun balik. As simple as my jalan pun melayang2 blk. Mana tak nya, bila byk berfikir, headache. Bila headache dh unbearable, mcmna nk balance kn diri bila bjalan.

Bila org ckp saya kuat, sbnrnya bg saya, en.Ubi lbh kuat. Dia yg lbh byk berkorban hati, perasaan dan masa. Dia jg yg byk beralah dgn dunia when it comes to be with me, still. Saya ni selalunya fikir pendek. Serabut2 sgt, kita had a break la intan payung. Somethg like that. Tp dia tetap x berganjak. Tu yg cik gayah selalu drama ayaq mata dpt en.Ubi chenta mati kt cik gayah. Hikhik!

I pray that dunia will understand where we stand.

No comments:

Post a Comment