Tuesday, November 4, 2014

Pregnant?

Entry preparation nikah dh 70% siap draf. Nnt saya molek2 kan ayat dulu baru saya post entry tu k. Ni baru lps baca blog kak namee. Namee Roslan yg cun melecun tp dr gaya penulisannya, saya agak kak namee ni gila humble orangnya. Kak namee cerita ttg second pregnancy dia. And to our surprise, 2nd pregnancy dia terus jadi hanya 3bln lps dia deliver first baby. Literally like habis pantang terus preggy balik! Dia n husband dia pun tokojut jugak hokeh. Ada la jg dia reveal yg second pregnancy tu jd hanya dgn sekali kemesraan. Aww. Cik Gayah menggeletis taip perkataan kemesraan. Tiba2 nak call en.Ubi cakap I love you Manja. Hahhhahhahaah.

Dah dah jgn nk miang sgt tetengahari buta ni.


Gambar apa kat atas ni? Jeng Jeng Jenggg.. Sudahkah? Telahkah? Adakah? Benarkah? Alangkan kak namee yg sekali kemesraan pun blh beroleh second baby, inikan Cik Gayah yg pengantin baru :p

Belumla. Betul ni. Belum. Cik Gayah blm wekwek lg. Tp yg ngidam mangga muda siap cicah garam ni mmg pe'el Cik Gayah dari zaman muda remaja lg. Closest fmly members & en.Ubi mmg tahu ketagihan saya pd mangga muda cicah garam. Mkn epal hijau pun lg heaven bila cicah dgn garam. Tp ada jg ketagihan saya yg en.Ubi xtahu. Antaranya, saya suka ratah asam jawa (sbb rasa dia yg masam masin), saya hantu ikan masin, saya malah boleh ratah garam camtu-camtu jek. Alhamdulillah takde darah tinggi. But now mmg nk kurangkn semua ketagihan kemengidaman ni sbb saya tahu ianya tak elok utk kesihatan. Walaupun blm wekwek, saya berdoa kt Allah, kalau ada rezeki saya mengandungkan Baby I, jgnlah saya mengidam benda yg di luar kemampuan en.Ubi. Yela, kot nnt Cik Gayah ngidam nk makan kaviar cicah garam ke, safron cicah garam ke, menggelupor la en.Ubi korek tabung nk beli kaviar ngan safron.

Did I mentioned Baby I just now? Weeeeee.. Kami Cik Gayah mmg gediks, borak ngan en.Ubi nk baby berapa orang and nk bg nama apa.

Tengah2 borak tetiba saya sakit perut.

Eh kenapa ni isteri?
Menjak kahwin ni en.Ubi rajin panggil Cik Gayah - isteri. Ingat Cik Gayah je sorang yg gediks??

Kita sakit perut..

Perut kosong kot. Td makan tak?

Ni bukan sakit perut biasa..

Huh? Habis tu sakit perut apa ni?

Sakit perut nk period ni.

Huh??? Alaaaaaaa.....

1 comment: