Thursday, July 10, 2014

Al-Fatihah, Gaza

Ye, hari ni pagi2 seems like I've posted 2 entries. Entry TTP - Pt 4 auto post sbb saya dh parked under schedule. Entry yg ini baru betul2 fresh dr oven.

Subuh td sahur lebih koboi dr kebiasaan sbb lewat bangun, sampai office lewat sbb terpaksa lajak ke Putrajaya dulu isi miyak, jd solat subuh pun sgt lewat di office (saya keluar rumah around 5.20am). Sad. Lbh sedih 'tengok' perang di Gaza. Can we even call it a war, when satu pihak tentera occupied melampau2 dan satu pihak lg under-occupied? Allah..

Teringat saya pada kisah perang Badar. Perang yg juga berlaku dlm bln istimewa Ramadhan. Perang 313 lawan 1000 orang tapi yg menang, tentera kecil 313 orang tu. Sungguh, melainkan 313 tu ada super power Ironman, Batman, Hulk, Ultraman, Thor, baru logik akal dan mata kasar semua di dunia tak kira agama dan bangsa boleh menerima logiknya yg 313 (kaum muslimin Makkah) menang. Tp hakikatnya, Allah telah turunkan bala tentera Nya yg lebih hebat lebih power dr khayalan super heroes kita. He sent His angels to join the war. Allahuakbar. Subhanallah.

Sedang Allah telah dari awal menyatakan bahawa yahudi dan Islam tidak akan berbaik hingga qiamat, doa jua lah senjata org Islam. Itulah yg termampu saya buat skrg. Dan cuba mengajak rakan-rakan Islam di office utk sama berdoa, inshaaAllah.

Sakit kita di sini masih boleh ketawa-ketawa dgr Johara pagi Era, masih boleh buka internet nk tgk keputusan Argentina lwn Netherlands. Tp sakit mereka berperang di sana, berlapar di sana, bermandi darah di sana, noktah.

Al-Fatihah, Gaza.

No comments:

Post a Comment