Friday, July 25, 2014

Salam Aidilfitri

Assalamualaikum. Hai.. korang buat apekah? Masing2 sibuk hal raya ye?

Dh bberapa hari saya dok buka tutup blog org. Bila dorg tak post new entry, rasa nk call ke whatsapp dorang and say, "kamu.. update blog pleaseee" Haha. Mcm org tu takde keje lain 24jam update blog je kan.. Saya tahu, mesti korang teringat pepatah ni tetiba - paku dulang papan serpih. Iyela, saya pun bersalah hutang part 10 agak lama (part 9 pun lambat up before ni!). Lemme clear myself. Sabtu hritu dh siap draft dh. Hold punya hold lupa schedule. Maka tersadailah part 10 kt dlm draft queue. Tehehe. But now, part 10 dah revealed kan.. :) Mungkin ada yg expect sambungan but no lah, I dont plan to sambung nother part. Saya akan cerita sikit2 apa yg jadi selepas tu but slightly added in future normal entry la kot. (InshaaAllah)

So hows your raya preparation? Saya honestly lgsung tak beria raya ths year. Byk sbb and one of the obvious reason, sbb saya ala-ala tak sihat lg ni. Rasa mcm kalau beli baju cecantik pun nnt saya pakai terus baju tu jd tak cantik :(

Pic 1 & 2 : Baru kena inject. Pic 3 : 3days ago. Pic 4 : Today

Gambar tempat cucuk masuk dye (yg saya pi Hospital Pantai that day) hijau biru lebam. Sampai suku tgn lebamnya. Tp xdela saya nk sinsing lengan baju kt sini.

Result recent check up, saya tak rasa nk reveal lg. Apapun in general, ada byk good news dan ada juga some not-so-good news. Allah ada, bergembiralah wahai hati..!

Back to raya preparation mode. As I dont hve any mood for that, taknak lah people yg I care pun sama sindrom takde mood. Setakat kain ela nk buat baju raya adik2 dh lama settle, dh lama pass kt mama utk jahit. Now my focus kt en.Ubi. I can sense nnt kalau pnjg jodoh kawin ngn beliau, jenuhla cik gayah nk menguruskn beliau.

En.Ubi ni lgsg takde sipi2 kategori Awal Ashaari ke, Aaron Aziz ke. Bukan rupa, tp penampilan. My so called buah hati pengarang jantung asalkn tutup badan tutup yg sepatutnya, jalannn. Pilihan warna pun senang je bg dia. Hitam cekelat hitam cekelat. Oh i iz bohsan menengoknya okayy. Yg mana baju color2 lain yg dia ada tu confirm paksa rela beli bila shopping dgn saya. 

So when he asks me what color im wearing ths year, spontan saya jwb electric blue babeh!! Walhal saya nan hado baju raya. Bila dh TERcreate tema, jenuh pulak nk mncari baju melayu electric blue. Kalau zaman sihat dulu, puasa2 pun cik gayah tawaf masjid india jln tar tu. Nowadays idok ler. Klua masuk jusco parkson ngn carefour jelah. Sbb ada aircond :)

Bila ada yg super berkenan, pitam pulak tgk harga. Baju melayu smpi rm229! Baik beli baju nikah terus!

Nk cari satu hal. Nk suruh dia test pun subhanallah dh mcm jaga anak sepuluh kt shopping complex tu. Asal gi fitting room je nk suruh kita tggu dpn pintu. Kalau tak tggu dpn tu, dia terpanggil-panggil. Siap panggil nama penuh lg. Kalau tak dilayankn jg, dia pulak yg membontot kita tgk baju2 lain. Budget bila dia dh pkai baju yg di test tu, buka pintu fitting room, nnt perempuan lain nmpk and tergoda -_-"

End up, we bought a pair tapi bukan color electric blue. Yg kitorang beli tu color green turquoise (kot?) tapi tak ambil gambar pulak lagi utk ditepek kt sini. Yg saya punya beli kt Hospital Pantai (sempat kan...). Masa nk cari surau nampak dorg ada buka booth sikit kt lobby. Cuci mata, grab satu. Murah je pun - RM39.00. En.Ubi punya beli kt Jusco. Pun murah je. RM50.00. Eh tapi yg ni baju melayu jelah, without the seluar. Seluar dia beli casual pants utk match up dgn the baju melayu. Yg ni saya suruh dia pakai selain raya pertama sbb baju ni teluk belanga - en.Ubi kurang kacak SIKIT if pakai baju teluk belanga (in my eye la). 

Gedik beli baju sama color? Haha, yela kot gedik. But the one yg we bought takde la sebiji-sebiji sama color. Ada tempias-tempias sikit je. Konon kalau panjang jodoh nikah, lepas2 tu nk gi kenduri ke rumah sedara ke dh ada baju yg sesuai for both of us. Family planning! Kekeke.

K la people. Salam Aidilfitri. Yg drive, banyakkan bersabar di jalan raya. If letih, mengantuk, please have rest. Siap2 ayaq booster like gatorade ke livita ke redbull ke dlm kereta sbb petrol station, rnr confirm pack. Yg naik flight, jgn fikir bukan2, jgn over risau tak tentu pasal. Positive that you'll landed at your destination safely. Amin.

Saya mohon maaf kalau ada terguris kata dlm blog ni. Again, salam aidilfitri!

No comments:

Post a Comment