Thursday, July 17, 2014

Tamakninah lagi

TTP Part 9 dh scheduled. Patut nk up je terus pagi ni td tp rasa mcm meleret2 pulak jln ceritanya. Kalau rajin, saya tgk blk & susun cantik2 content Part 9 tu supaya mudah u guys nk fhm the story.

Dr hari ahad haritu, my health ups & down blk semula. Esok, first time appointment kt hospital pantai. Harap2 check up biasa. Kalau kena warded, tergantungla cerita cik gayah :p

Ada org tanya apa yg saya stress kn lg skrg ni? Dh tak gi class, kerja dh tak teruk mcm dulu, hal majlis ditangguh, apa lg yg saya fikir?

Senyum jelah yg saya blh bg as jwpn. Kita tak mendayung perahu yg sama. Atas perahu saya mungkin awak lihat kosong, cuma ada saya. Tp nun di bawah perahu saya ni, mana awak tahu kalau-kalau ada bocor sana-sini.. Tak terfikir pula saya nk meroyan di tgh2 laut bgtahu yg perahu saya bocor hanya utk org bersimpati. Susah payah biar saya kaut keluar sendiri air yg masuk ke perahu saya.

Semua org ada masalah. Masalah org mungkin lbh teruk lg dr masalah kita. Mcmmana kita nk menghadapinya, itu yg membezakan kita. Org selalu ckp saya kuat. Sampai saya pun kdg2 terikut mempoyokan diri sendiri, ckp yg saya ni kuat :p Walhal, saya kdg2 menangis tak cukup nyawa dh rasanya. Kdg2 bila en.Ubi call, dia dgr suara saya lain mcm (mcm lps menangis), dia terus tanya, "baru lps solat?". Because he knew, saya yg sebenar benarnya sgt lemah apetah lg bila mengadu pd Dia.

Dan ada jg kwn2 dunia akhirat saya yg mmg tahu luar dan dlm saya. Bila yg saya betul2 senyum. Bila yg saya betul2 tertekan. Saya bersyukur sgt2 walau dahsyatnya bocor perahu saya, kwn2 dunia akhirat ni sentiasa ada utk saya.

Mohon doa bersama utk ayah-ayah ibu-ibu abang-abang kakak-kakak dan anak-anak di Gaza. Ada masa terluang, tumpang doakan saya pun sgtlah bersyukurnya saya. Tp apapun, dahulukn saudara Gaza sbb mereka syahid-ians! Yg confirm2 (inshaaAllah) akan masuk syurga.

1 comment:

  1. Elok2 g hospital. Hope keadaan irma sihat. Kim doakan irma. Be strong ok... =)

    ReplyDelete