Tuesday, July 1, 2014

Jahaaatt

Saya ada cerita pasal B. Nk dengar? Mcmni..

First day Ramdhan en.Ubi of course worries buah hati dia (me la. auwww!) berbuka gogok ayaq je kt rumah sorang-sorang so he came with his friend to fetch me up. En.Ubi plan nk pi berbuka kt Sukhumvit Garden, Gombak yg along MRR2 sebelah shell nun.

Planned to go with my B and memandangkan kawan en.Ubi tu agak baru dgn jalan-jalan kt KL ni, so i let him drive B. Mula-mula jalan, we've heard bunyi yg tak enak. Zrzrzrzr lebih kurang cmtu bunyinya. We three were like eh bunyi apa tu? So we stop. Both of them keluar cek.

Tayar depan kiri pancit..!!!

Sedih bukan main rasanya. Sian kat B. Mujur saya pernah 'kerling' kat mana letaknya spare tyre B, kt mana letaknya tools B. So orang kuat dua org ni lah yg bantu saya tukar tayar. Almost half an hour utk ganti the tyre dgn spare tyre. Saya buat apa? Saya dok tengok dgn pandangan agak kosong. Sbb sedih. Sedih ssgt. Poor my B.

Saya pelik. Mlm sebelumnya saya keluar, masa tu tayar ok je lg. Plus, baru minggu lepas kt office ada buat spotcheck on tyre pressure. Everything was ok! Saya ter-parked kt tempat yg ada benda tajam like paku ke? I kinda spammed en.Ubi & his friend semua2 yg bermain kt fikiran. Saya memang jenis cmni - saya taktahu, saya tak puas hati, saya akan keeeeeepp tanya sampaila saya dpt jwpn yg memuaskan hati saya.

We managed to get a place kt Sukhumvit tp saya mmg takdak selera i tell u :( Nampak dorg dh kenyang je, bergegas solat kt surau Sukhumvit then saya merengek juga soh try pi petrol station. Nk try pam tayar.

Masa isi angin ni la they found out ada org buat aniaya kt B. They found a small, really really small rock inside the tyre's tube cover. By doing so, bila kita tutup penutup tiub tu, batu kecil tadi akan menolak punat pd tiub which will cause ANGIN KELUAR!!

I was so pissed off with 'that person's' attitude. Apa masalah hang nk pi pancit tayar kereta orang? Hang buka kedai tayra kereta ke apa? Kedai tayar hang tak laku ke hapa? Yes, I was pissed off like - kau pehalll..?? Kasi gulung lidah sikit part yg last skali tu. More to that, saya sedih sgt2 org buat aniaya cmtu. Saya ni sakit. Bukan main-main sakit saya ni. Bukan calang2 sakit saya ni. Bukan jenis sakit yg harini mkn ubat esok confirm sihat. Tak! Saya nk bawa tubuh badan saya ni pun hanya Allah yg tahu 'seksanya, payahnya, letihnya'. Hang yg buat aniaya tu tahtahu apa yg perlu saya lalui setiap hari, setiap saat. What if masa kejadian no one was with me? Allah.. What if empunya kereta seorang ibu yg sarat mengandung? What if empunya kereta emergency nk ke hospital and found out tayar dia pancit? Allah.. Allah..

I am literally sorry but I was so sad and felt teraniaya sampai saya dh ter-doa, kamu tanggunglah balasan yg setimpal dgn perbuatan kamu di mata Allah. Kalau salah tindakan kamu pd saya, Allah membalas, Kalau tiada salahnya tindakan kamu pd saya, bersenang-senanglah kamu.

Aside to en.Ubi and his friend, I pray that Allah grant them with more and more happiness, rezeki and good health. May them meet with kind-hearted person for their kind help towards poor B. Amin.


No comments:

Post a Comment